8.a klase apmeklē koncertzāli GORS
26.11.2024.
2E5CC321-86C6-4959-B4F9-25FE1082CDC8
20. novembrī programmas “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros 8.a klases skolēni apmeklēja Latgales vēstniecību GORS.
Izzinošas ekskursijas laikā audzēkņi varēja labāk iepazīt koncertzāli. Skolēniem tika uzdoti dažādi uzdevumi, piemēram, atrast trūkstošo skaitli garderobē, atpazīt mākslinieku parakstus, uzstāties uz skatuves u.c.
Audzēkņi apmeklēja arī aizskatuves zonu un ielūkojās mākslinieku grimētavās.
Pēc ekskursijas skolēni noskatījās animācijas filmu “Straume” un juta līdzi kaķa piedzīvojumiem, kad viņa māju iznīcināja milzu plūdi.
Skolēnu atsauksmes:
Katrīna: Patika ekskursija Gorā, bija interesanti.
Vadims: Man ļoti patika filma.
Jānis: Man ekskursijā patika tas, ka mūs izveda pa Goru un paskaidroja, kas un kāpēc atrodas Gora telpās un kinoteātra zālēs. Nepatika tas, ka nepastāstīja plašāk par iespējām pusaudžiem, piemēram, par nodarbībām vai darba iespējām.
Emīls: Gorā patika ekskursija, daudz ko jaunu uzzināju. Patika arī filma.
8.a klases audzinātāja Žanna Dukaļska
Mākslinieciskā performance “Ūdens miega negulēja”
12.11.2024.
WhatsApp Image 2024-11-12 at 09.04.52
11.novembrī 1.a, 1.b, 4.b, 5.b klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās mākslas performancē “Ūdens miega negulēja”, kurā tika demonstrēta gleznošana uz ūdens jeb ebru tehnika dzīvajā izpildījumā, sasaistot vizuālo materiālu ar latviešu tautas dziesmām par ūdeni. Krāsām un vārdiem mijiedarbojoties, tautas dziesmai tika piešķirts mūsdienīgs un personisks redzējums, kas paplašināja skolēnu pieredzi Latvijas kultūras mantojuma un vērtību kontekstā.
Pirms performances skolēni tika rosināti meklēt atbildes uz jautājumiem un aicināti izteikt savu viedokli par paredzamo vizualizāciju un savu redzējumu par krāsām. Katrs skolēns uz ūdens virsmas izveidoja savu vizuālo noformējumu tautas dziesmas četrrindei. Katrs darbiņš bija unikāls! Skolēni ar sajūsmu iejutās mākslinieku lomā!
Paldies par izzinošo un interesanto nodarbību!
Animācijas filma “Straume”
12.11.2024.
WhatsApp Image 2024-11-12 at 08.59.16
7. novembrī 6.b klases skolēniem programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros bija lieliska iespēja noskatīties Ginta Zibaloža filmu “Straume”.
Filmā nedarbojas neviens cilvēks, visi varoņi ir dzīvnieki. Tajā pašā laikā šos dzīvniekus var uztvert arī kā simbolus cilvēkiem. Zvēriņi ir visdažādākie, turklāt tādi, kas parastos apstākļos nemēdz īpaši “draudzēties“: kaķis, suns, kapibara, lemurs, Sekretāra putns. Taču visus vieno katastrofa – vispārēji milzu plūdi, kas pārņēmuši pasauli, un viņiem nepieciešams izdzīvot. Diezgan ātri visi filmas varoņi nāk pie atziņas, ka viņiem labāk ir draudzēties savā starpā, nevis naidoties. No šī stāsta mēs varam mācīties, ka arī cilvēkiem vajadzētu sadarboties, meklēt to, kas viņus vieno, nevis šķir. Filma māca mums būt vienmēr draudzīgiem un labvēlīgiem pret pārējiem un nekad nezaudēt dūšu un nekrist panikā, jo ļoti reti ir tādas situācijas, no kurām nav pilnīgi nekādas izejas; parasti izeja ir vienmēr, vajag tikai sakopot spēkus, lai to atrast. Filma ir interesanta, tā ir lieliska iespēja skolēniem caur filmu saprast un izprast tādas cilvēciskās vērtības, kā draudzība, nodevība, sadarbība, uzticēšanās, sevis pieņemšana, baiļu pārvarēšana.
Paldies par šo pieredzi!
Klases audzinātāja Rita Bogomola
Lūznavas muižas izpēte
12.11.2024.
7. novembrī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 12. klases audzēkņi viesojās Lūznavas muižā. Skolēniem bija iespēja noklausīties gida stāstījumu par Lūznavas muižas tapšanas vēsturi, tās īpašniekiem un ēkas izmantošanas mērķiem pēc Otrā Pasaules kara. Lai izpētītu Lūznavas muižas ēku, skolēniem tika dots uzdevums atrast attēlos norādītos objektus. Savukārt, lai izzinātu muižas parka dabas vērtības, skolēniem grupās tika dota iespēja izspēlēt orientēšanās spēli, meklējot atbildes kartē norādītajos kontrolpunktos. Interaktīvā ekspozīcija “Kerbedzs: sekojot inženiertehniskajām idejām” skolēniem ļāva dziļāk iejusties Lūznavas muižas tapšanas gadsimtos, vērojot piedāvātos audio-video ierakstus.
Klases audzinātāja Anastasija Jermaļonoka
10.klase pēta neatkarības cīņu norisi Latgalē
08.11.2024.
Domājot par patriotisma mēneša tuvošanos, LPV 10. klase ar “Skolas soma” atbalstu devās uz Latgales kultūrvēstures muzeju, lai noskaidrotu, kā norisinājās Neatkarības cīņas Latgalē. Sarežģītās mūsu vēstures lappuses muzeja skolotājas Renāte un Inese palīdzēja lasīt, iesaistot skolēnus interaktīvos uzdevumos.
Par mūsdienu sabiedrības problēmām un aktualitāti skolēni varēja padomāt kino seansā Latgales vēstniecībā “Gors” , bet ekskursijas noslēgums nebija iedomājams bez “Hesburgera” apmeklējuma.
Klases audzinātāja Ieva Eriņa
Rudens krāsu un emociju virpulī
29.10.2024.
WhatsApp Image 2024-10-29 at 08.35.13
Turaida, it īpaši rudenī, ir ne tikai viena no skaistākajām Latvijas vietām, bet arī populārākā skolēnu rudens ekskursiju pieturvieta.
Arī LPV 5.c klases skolēni oktobra izskaņā programmas ‘’Latvijas Skolas soma’’ ietvaros apmeklēja Turaidas muzejrezervātu. Piedaloties izglītojošās programmās, skolēni izzināja Latvijas vēsturi, iejutās bruņinieka vai zemnieka lomā, uzzināja par iedzīvotāju dalījumu kārtās un uzvedību pieņemšanā pie Turaidas fogta.
Iespaidīgi skati pavērās uz Gaujas senleju no Turaidas pils galvenā torņa.
Aizraujoša pieredze bija piedalīšanās orientēšanas spēlē, apgūstot zināšanas un prasmes kompetenču balstītā mācīšanās procesā.
Paldies par iespēju piedzīvot, izjust un baudīt senatnīgo caur mūsdienu prizmu!
5.c klases audzinātāja Līga Arcihoviča
5.a klase apmeklē izrādi "Spreideits"
21.10.2024.
18. oktobrī 5.a klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Daugavpils teātra izrādi “Spreideits”. Izcili tērpi, skaņas, gaismas efekti, skaistās dekorācijas ievilināja mūs izrādes gaisotnē, pārnesot latgaliskā, burvestības pilnā gaisotnē. Tika aktualizētas gan mūžīgās, gan latgaliskās vērtības. Skolēni bija pārsteigti un aizrauti. Šai emocionālajai daļai sekoja Daugavpils izlaušanās spēle - piedzīvojumu istaba “Mednieka noslēpums”. Tas bija īsts intelektuāls piedzīvojums ar daudzām mīklām un uzdevumiem. Kas mums parādīja, ka tikai strādājot komandā, mākot uzņemties atbildību un iniciatīvu, ir iespējams izdarīt daudz vairāk, nekā vienatnē. Šo iespēju mums dāvāja vecāki, līdzfinansējot šo jauko, klasi saliedējošo pasākumu. Paldies Daugavpils teātrim par tik aizraujošu izrādi, kas savā maģiskajā pasaulē spēj “ieraut” mūsu jauniešus, kā arī Daugavpils Escape room, kas aktualizē zināšanu vērtību, komandas gara nozīmi “lielos” darbos.
5.a klases audzinātāja Santa Žulina
Ciemos pie Turaidas fogta
16.10.2024.
WhatsApp Image 2024-10-15 at 21.21.11 (3)
14. oktobrī 9.b klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Turaidas muzejrezervātu Siguldā. Skolēni piedalījās orientēšanās spēlē “Tūkstošgades stāsts”, kurā atraktīvā un aizraujošā veidā iepazina Turaidas pils vēsturiskās vietas un objektus. Meklējot dažādus priekšmetus un izpildot uzdevumus, viņi guva dziļāku izpratni par pils vēsturi.
Nodarbībā “Ciemos pie Turaidas fogta” skolēniem bija iespēja ceļot laikā uz 16. gadsimtu: viņi satikās ar pils pārvaldnieku, pielaikoja viduslaiku tērpus, apguva tā laika manieres un iemācījās rakstīt uz vaska tāfelītēm. Šī pieredze ļāva bērniem izjust senās dzīves ikdienu un iemaņas.
Abas nodarbības bija ne tikai patīkamas, bet arī ļoti izglītojošas. Liels paldies nodarbību organizatoriem par lielisko iespēju!
9.b klases audzinātāja Ilona Dukšte
9.a klases skolēni mācību ekskursijā
15.10.2024.
Programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros 9.a klases skolēni devās izzinošā braucienā uz Siguldu. Turaidas muzejrezervātā skolēni piedalījās orientēšanās spēlē „Tūkstošgades stāsts” un muzejpedagoģiskajā nodarbībā „Ciemos pie Turaidas fogta”.
Orientēšanās spēles uzdevums bija atrast kartē norādītos muzejrezervāta objektus un atsevišķus priekšmetus, iepazīstot Latvijas vēsturi.
Nodarbībā „Ciemos pie Turaidas fogta” skolēni tērpās viduslaiku apģērbā un iejutās bruņinieka vai zemnieka lomā, apguva viduslaiku manieres un rakstīšanas iemaņas.
Darbošanās muzejrezervātā skolēnus ļoti aizrāva. Skolēni atzina, ka tā bija fantastiska iespēja izjust viduslaiku gaisotni mūsdienās.
9.a klases audzinātāja Līga Batņa
Latgales vēstniecība Gors
14.10.2024.
7.a klases skolēni, programmas "Latvijas Skolas soma" ietvaros, apmeklēja Latgales vēstniecības Gors koncertzāli un noskatījās Ginta Zilbaloža animācijas filmu "Straume. Tika gūta nebijusi audiovizuāla pieredze, jo filma ir interesanta ar to, ka tajā netiek runāts un katram ir iespēja pašam uztvert galveno domu.
7.a klases audzinātāja Ineta Zvonņikova
Izzinām vēsturi Madonā
11.10.2024.
3.b klases skolēni projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros devās mācību ekskursijā uz Madonas novadpētniecības un mākslas muzeju. Skolēni iepazinās ar ekspozīciju “Novada arheoloģija,” kurā atspoguļota Madonas apkārtne no laika posma pirms 10 000 gadu, kad Latvijas teritorijā ienāca pirmie iedzīvotāji līdz 17.gadsimtam. Ekspozīcijā aplūkojami akmens un kaula rīki, kas vēsta par pašu senāko laiku, bronzas rotaslietas un metāla darbarīki un rotaslietas, senlietas no Madonas apkārtnē esošajām ezermītnēm, kā arī arheoloģiskie priekšmeti no Madonas senkapiem. Zēnu uzmanību piesaistīja stends ar senajiem darbarīkiem un ieročiem, toties meitenes ar interesi aplūkoja seno rotaslietu kolekciju.
Skolēni iepazinās ar izstādi “Rotko atspulgi”. Tajā eksponētie darbi tapuši, šodienas autoriem iedvesmojoties leģendārā mākslinieka daiļradē.
Interesi izraisīja izstāde “Madonas muzejs vakar, šodien, rīt”. Skolēni uzzināja, ka muzejs šogad svinēja 80 gadu jubileju un tas ir izveidojies par vienu no lielākajiem un krājumu bagātībā un daudzveidībā labākajiem reģiona muzejiem.
Izstāde “Balto mežģīņu stāsts” izsauca apbrīnu skolēnu vidū. Grūti bija noticēt, ka tik brīnišķīgus darbus var uztamborēt .Skolēni atcerējās dizaina stundas, kad bija jāmācās tamborēt. Dažas meitenes apņēmās arī iemācīties tik skaisti tamborēt. Interesanti šķita arī tas, ka Madonas novadā notiek Tamborēšanas čempionāts, kas šogad notika jau ceturto reizi.
Skolēni ar lielu interesi darbojās muzejpedagoģiskājā darbnīcā” Ar ko rakstīja pirms 100, 70, 50 gadiem. ”Tās mērķis: moderno tehnoloģiju laikmetā rosināt interesi par rakstāmrīku vēsturi. Bērniem bija iespēja pašiem rakstīt gan ar spalvu, gan ar tintes pildspalvu. Izrādījās, ka tas ir daudz grūtāk, nekā rakstīt ar mūsdienu pildspalvām.
Mācību ekskursija palīdzēja bērniem labāk izprast vēstures un kultūras nozīmi, piedzīvot mācību procesu ārpus ierastās skolas vides.
3.b klases audzinātāja Aija Šarapova
Skolēni skatās filmu “Straume”
09.10.2024.
WhatsApp Image 2024-10-09 at 09.34.26
LPV 6. c klase 8.oktobrī devās izzinošā nodarbībā uz Latgales vēstniecību “Gors”, lai projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros iepazītu daudzfunkcionālo kultūras centru un noskatītos jauno latviešu animācijas filmu “Straume”. Šī Ginta Zilbaloža filma šogad ir ieguvusi četras godalgas pasaulē prestižākā animācijas filmu festivāla Ansī balvu pasniegšanas ceremonijā un ir izvirzīta “Oskara” balvai. Skolēniem bija iespēja just līdzi triumfālās filmas varoņu pārdzīvojumiem. Filmas vēstījums par dzīvnieku sadarbību milzu plūdu laikā aizkustināja un lika just līdzi filmas varoņiem. Tā bija neaizmirstama emocionāla pieredze, par kuru vēl daudz jādomā un jārunā.
6.c klases audzinātāja D.Sergeiceva
Ciemos pie grāfa Borha
24.10.2024.
Sadarbībā ar “Skolas soma” projektu 4. oktobrī 3.a klases skolēni devās mācību ekskursijā uz Varakļāniem, piedaloties muzejpedagoģiskā nodarbībā “Ciemos pie grāfa Borha Varakļānos”. Nodarbības laikā skolēni tika iepazīstināti ar grāfa Mihaela fon der Borha kultūrvēsturiskā mantojuma nozīmi, kas paplašināja viņu redzesloku un veicināja izpratni par kultūras, dabaszinātņu un arhitektūras mantojumu. Ekskursijas gaitā skolēni ne tikai uzzināja vairāk par Varakļānu novada vēsturisko nozīmi, bet arī iepazina Varakļānu muižu, kas ir viens no pirmajiem klasicisma arhitektūras piemēriem Latvijā. Izmantojot skrejriteņus, bērni apmeklēja Borhu dzimtas kapenes un vēsturisko romantiskā stila ainavu parku. Ar lielu aizrautību skolēni pētīja parka senās arhitektūras iezīmes, saistot tās ar grāfa Borha literāro darbu "Varakļānu pils sentimentālais dārzs". Šī ekskursija ļāva bērniem ne tikai labāk izprast vietējās vēstures un kultūras nozīmi, bet arī piedzīvot mācību procesu ārpus ierastās klases vides, stiprinot viņu izziņas prasmes un mācību motivāciju.
3.a klases audzinātāja Olga Pentjuša
Ziedoņa klase
24.09.2024.
27. septembrī 8. un 9. kl. skolēniem bija iespēja piedalīties Ziedoņa klases nodarbībā „Kultūra un daba”. Tā tika veidota kā izlaušanās spēle, kuras laikā skolēni paralēli darbojās 3 komandās ar dažādām ceļojumu somām, un viena no tām bija veltīta kādam Imanta Ziedoņa darbam: dzejoļu krājumam „Viddivvārpā”, „Poēmai par pienu” un filozofiskajam krājumam „Es skaitīju un nonācu pie Viena”.
Spēlē tika iekļautas dažādas ar dabu un kultūru saistītas tēmas. Skolēni ar uzdevumu palīdzību iepazina rakstnieka daiļradi un lauksaimniecības nozari vienlaikus, piemēram, mācījās atšķirt kviešus no miežiem vai iepazina mēness fāzes. Nodarbība bija aizraujoša ar to, ka skolēni darbojās gan ar praktiskiem rekvizītiem, gan digitālajā vidē, kas, kā atzina spēles dalībnieki, nemaz nebija tik viegls uzdevums. Taču noslēgumā visi bija gandarīti par rezultātu.
Skolotāja Dagmāra Boicova