Cauruļzobis vienīgais
20.04.2021.
6.aprīlī 4.a un 4.b klases skolēni projekta "Latvijas skolas soma" ietvaros noskatījās digitālo izrādi "Cauruļzobis vienīgais". Izrāde ir mēmais detektīvs.
Privātajā zoodārzā ikdienas uzkopšanas darbi norit kā parasti, taču kādu nakti, kad kopēji grasās doties jau pie miera, zoodārzā iemaldās kāds līdz šim neredzēts dzīvnieks, kurš naksnīgajā tumsā nelīdzinās ne īsti ķenguram, ne īsti trusim. Zoodārza direktore nolemj noskaidrot dzīvnieka izcelsmi un ierašanās iemeslus. Noslēpumainais viesis ir patiešām labsirdīgs un asprātīgs, bet, kad negaidītā kārtā zoodārzā izceļas ugunsgrēks, jauniegūtais draugs mīklainos apstākļos pazūd. Zoodārza darbinieki nolemj apvienot spēkus – un sākas detektīvcienīga izmeklēšana, kuras laikā aizdomās tiek turēts ikviens. Arī paši zoodārza iemītnieki.
Bērniem izrāde patika, jo tā ir par mīlestību pret dzīvniekiem.
Pēc izrādes noskatīšanās tika pārrunāts izrādes saturs un skolēni rakstīja domrakstus.
Ineta Misāne un Velta Pentjuša, 4.a, 4.b kl. audzinātājas
Cirks atbraucis!
19.04.2021. Iespaidi par nodarbību “Pantomīma un cirka izrāde. Meistarklase”
16.aprīlī 5.c klases skolēniem projektā “Latvijas Skolas soma” bija iespēja piedalīties videostundā – pantomīmas un cirka izrādē, bet pēc tam meistarklasē noskaidrot, kā top daži triki un cik daudz vingrinoties varam iemācīties mēs paši.
Izrāde bija interesanta. Pantomīmas uzvedumu liela daļa redzēja pirmoreiz. Pārliecinājāmies, cik daudz emociju, darbību cilvēks var parādīt tikai ar ķermeņa valodu – bez vārdiem. Uz skatuves bija tikai daži aktieri, bet viņi ļoti ātri mainīja savas lomas un izspēlēja atšķirīgas dzīves situācijas.
Protams, vislielāko izbrīnu un sajūsmu izraisīja ļoti lokanais cirka mākslinieks, kurš savu ķermeni varēja izlocīt visneiespējamākajās variācijās, un beigās ap 180 cm garo ķermeni iedabūja nelielā caurspīdīgā stikla kastītē. Sekoja nodarbība, kurā uzzinājām, kas ir pantomīma, mīms. Varējām kopā ar meistariem trenēties izpildīt dažus lokanības vingrojumus.
Atsauksmes:
- Visvairāk patika cilvēks – iguāna, cilvēks bez kauliem.
- Interesants bija mīmu triks ar balonu. Nevarēja saprast, kā cilvēks varēja iekļūt balonā.
- Mīmi tik bieži mainīja tēlotos notikumus, ka bija grūti izsekot.
- Pantomīmā mākslinieki tā parādīja kādu darbību, piemēram, virves vilkšanu bez virves, ka šķita, - virve ir, tikai nav redzama.
- Būtu ļoti interesanti, ja mākslinieki atbrauktu uz skolu un rādītu savu izrādi uz mūsu skatuves.
Šo nodarbību izvēlējāmies klasē no vairākiem Skolas somas piedāvājamiem un nebijām vīlušies.
Žēl gan, ka izrāde skatāma, sēžot pie ekrāna. Tas vairs nešķiet interesanti, jo visu dienu pavadām pie datora.
Pēc nodarbības apspriedām redzēto, pamēģinājām dažus trikus. Agnesei daži izdevās itin labi, bet visi to nevarēja. Kate parādīja, ka prot žonglēt, līdzīgi izrādē redzētajam. Nospriedām, ka visvienkāršāk sākt ar roku lokanības trenēšanu. Ļoti ceram, ka nākamgad paši varēsim aizbraukt uz teātri, cirku vai izzinošā ekskursijā.
5.c klases audzinātāja Vanda Žulina
12.a un 12.b klašu ekskursija
27.10.2020.
TURAIDAS MUZEJREZERVĀTS
Vienīgais muzejrezervāts Latvijā, kas izveidots, lai saglabātu, uzturētu un vēstītu par Turaidas vēsturisko centru tūkstoš gadu garumā. Turaidas muzejrezervātā atrodas Latvijā labi zināmi objekti – Turaidas viduslaiku mūra pils, Dainu kalns, kā arī piemiņas vieta Turaidas Rozei, meitenei, kurs dzīves stāsts ievīts romantiskā leģendā. Turaidas muzejrezervāts arī vēsta par Gaujas lībiešu atstāto mantojumu, kā arī glabā, uztur un eksponē Turaidas muižas saimnieciskā centra apbūves ēkas.
Orientēšanās spēle “Tūkstošgades stāsts”
Orientēšanās spēle veidota kā aktīvs un aizraujošs muzejrezervāta apmeklējums. Spēles uzdevums ir atrast kartē norādītus Turaidas muzejrezervātā objektus un atsevišķus priekšmetus. Spēle ir veids kā vienlaikus iepazīt Latvijas vēsturi un atraktīvi pavadīt laiku muzejā! Spēles sarežģītības pakāpes ir vairākas, veidotas tā, lai iepazīt muzejrezervātu būtu aizraujoši dažādu vecumu skolēniem. Darbojoties programmā, tiek veicinātas prasmes strādāt komandā, pašiem vadīt un organizēt savu darbu, tiek attīstīta prasme orientēties telpā un nepieciešamības gadījumā izmantot karti.
GŪTMAŅA ALA
Gūtmaņa ala ir lielākā grota ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijā. Ala pie ieejas ir 10 m augsta un 10,6 m plata, savukārt dziļumā tā strauji sašaurinās. Gūtmaņa ala ir viena no vecākajām Latvijas alām. Gūtmaņa ala ir viens no vecākajiem un populārākajiem tūrisma objektiem Latvijā. Pateicoties izdevīgajam ģeogrāfiskajam novietojumam netālu no maģistrālajiem ceļiem un vairākām apdzīvotām vietām (Sigulda, Turaida, Krimulda), Gūtmaņa ala jau vismaz kopš 16.gs. vai vēl senākiem laikiem ir bijusi iecienīts apskates objekts.
SIGULDAS SALDĒJUMS
SIA “Siguldas saldējums” ir ģimenes uzņēmums, kas izveidots, lai vairotu prieku, iestātos par veselīgu uzturu un aktīvu dzīvesveidu. Siguldas saldējuma pamatā ir rūpīgi izstrādātas, pārbaudītas receptes, kas sastāv no īpaši izmeklētām, dabīgām izejvielām. Saldējuma kafejnīcā vienlaicīgi iespējams nogaršot vismaz 10 latviskas garšas, taču kopumā uzņēmums ir izstrādājis un gatavo 18 dažādus saldējumu un sorbetu (vegan) veidus. Ekskursijas laikā mēs iepazināmies ar saldējuma tapšanu, tā vēsturi un interesantiem, jautriem faktiem, kā arī nodegustējām dažādu veidu saldējumus.
ĀDAS ARTEĻA DARBNĪCA
Ādas apdare ir viens no senākajiem amatniecības veidiem. Agrāk no ādas tika izgatavots gandrīz viss un arī mūsdienu pasaulē āda ir palikusi kā piesaistoša un moderna amatniecība. Ādas artelī mēs vērojām ādas darbu tapšanas procesu, kā arī paši izveidojām interesantas un noderīgas dāvanas sev vai tuviniekiem - rokas sprādzes.
12.a klases skolēnu atsauksmes
Albīne
Man ekskursija patika, jo es labi pavadīju laiku kopā ar skolasbiedriem, ieguvu jaunu ādas aproci, nogaršoju lielisku saldējumu un apskatīju burvīgos dabas skatus Siguldā!
Izzinošā spēle Turaidas pilī bija interesanta, jo mums pašiem vajadzēja atrast atbildes. Mums paveicās ar laikapstākļiem, jo nebija nedz auksti, nedz karsti. Spīdēja saulīte, tāpēc ieguvām arī daudz foršu bilžu! Žēl, ka bija tik maz laika, paspējām apskatīt tikai kartē atzīmētās vietas.
Ādas meistarklasē bija aizraujoši, jo mēs paši varējām izdomāt un izvēlēties, kādas aproces izgatavot - aproču biezumu un krāsu, ornamentus. Iespiest ornamentus ādā bija izaicinājums, jo, lai nolaistu spiežamās mašīnas rokturi, bija nepieciešams liels spēks.
Saldējuma degustācija bija neparasta. Uzzinājām par Siguldas saldējuma rašanās vēsturi, kā arī interesantus faktus par saldējumu. Varējām nogaršot dažādu garšu saldējumus, man visvairāk patika ābolu šarlotes saldējums.
Edgars
Man visvairāk patika dabas muzejs. Spēle bija interesanta un aizraujoša. Saldējums bija gatavots ļoti garšīgs. Ādas darbnīca arī bija interesanta. Paša izgatavota aproce palika kā labs suvenīrs.
Madara
Kopā ar klasi bijām pilsētā Sigulda! Man ļoti patika mūsu ieplānotais maršruts. Visvairāk patika orientēšanās pa pils teritoriju. Manuprāt, tas mūsu klasei lika kļūt vēl draudzīgākai. Esmu ļoti priecīga, ka neskatoties uz notiekošo valstī, mums ar klasi izdevās aizbraukt ekskursijā.:)
Dairis
Ekskursija bija interesanta un mums ļoti paveicās ar laikapstākļiem, jo bija ļoti skaista saulaina diena! Maršruts bija interesants un bija iespēja apskatīti ne tikai maršruta galapunktus, bet arī pilsētu! Man ļoti patika, ka mums vajadzēja darboties pašiem darbnīcās!
Juta
Ekskursija ļoti patika, laiks bija ļoti labs. Bijām Turaidas pilī, tur bija interesanti un aizraujoši, jo piedalījāmies orientēšanas spēlē, pateicoties šai spēlei varēja apstaigāt visu un, pildot uzdevumus varēja uzzināt daudz ko jaunu. Tad mēs devāmies uz ādu darbnīcu kur uztaisījām rokas spradzi un vēl, ja bija velme, varēja iegadāties vēl kaut kādas izgatavotas mantas no ādas. Tad mēs apciemojam Siguldas saldējumu, tur mēs uzzinājām, ka radās Siguldas saldējums un pēc tam mēs nogaršojam saldējumu, kurš bija ļoti garšīgs.
Ilvita
16.oktobrī mēs devāmies ekskursijā uz Siguldu. Ekskursija sākās ar Turaidas viduslaiku pili, mēs sadalījāmies komandās un meklējām nospraustos mērķus. Visvairāk mani iespaidoja ādas darbnīca, kurā katrs no mums varēja radoši izpausties, radot savu unikālo rokassprādzi no ādas. Vēlāk mēs devāmies uz Siguldas saldējumu, kur mūs gaidīja izzinošs stāsts par saldējumu, kā arī saldējuma degustācija. Ekskursija bija ne tikai izklaidējoša, bet arī ļoti pamācoša.
12.b klases skolēnu atsauksmes
Jūlija
Braucām ekskursijā uz Siguldu, kur notika orientēšanās pa Turaidas pilī. Vēlāk notika nodarbība ādas darbnīcā, kur dāvanā saņēmām paštaisītās rokassprādzes. Pēc tam notika Siguldas saldējuma prezentācija un degustēšana. Brīvajā laikā apskatījām arī Gūtmaņu alu. Ļoti patika, it īpaši orientēšanās. Daudz ko uzzināju par pili, saldējuma vēsturi arī to pagaršoju.
Līga
Ekskursija uz Siguldu bija ļoti interesanta un aizraujoša. Visvairāk man patika orientēšanas spēle. Redzēju ļoti skaistu skatu no Turaidas pils. Ādas darbnīcā mums katram bija iespēja sev izgatavot aproci no ādas un paņemt to uz mājām piemiņai. Kopumā, manuprāt, šī bija viena no labākajām ekskursijām.
Jānis
Ekskursija bija ļoti interesanta, jo mēs bijām interesantās vietās.
Pirmā vieta ,kur bijām, tas bija Siguldas parks, kur notika orientēšanās tās apkārtnē.
Orientēšanās laikā mēs bijām Turaidas pilī, kur bija daudz informācijas par to un laiku, kad tā bija uzcelta. Orientēšanās laikā grupa, kurā es biju, atnāca viena no pēdējam, bet bija interesanti.
Vēlāk mēs aizgājām nopirkt suvenīrus, un arī es nopirku dažus suvenīrus. Vēlāk mēs aizbraucām uz kafejnīcu uz pusdienām.
Pēc pusdienām mēs bijām darbnīcā, kur varējām izveidot savu aproci ar izspiestiem ornamentiem.
Vēlāk mēs devāmies uz saldējuma kafejnīcu, kur varējām nodegustēt pāris saldējumus. Man tieši patika saldējums ar ābolu pīrāga garšu.
Pēc saldējuma degustācijas mēs devāmies uz mājām.
Audzinātājas Marija Matuseviča, Dzidra Razumejeva
10.a klase dodas izzinošā ekskursijā uz Cēsīm
26.10.2020.
Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros 10.a klases skolēni 15.oktobrī apmeklēja Cēsu pils kompleksu.
Ekskursiju vadīja viduslaiku tērpā ģērbtā gide. Turot rokās spožus lukturīšus, apskatījām pili.
Daudz uzzinājām par bruņinieku laikiem, par to, cik varena viduslaikos bijusi Cēsu pils, kā dzīvojuši tās kādreizējie iemītnieki. Uzkāpām pils tornī, kur par pils vēsturi uzzinājām, noskatoties interaktīvu video.
Bija iespēja piedalīties jautrās viduslaiku spēlēs. Skolēni darbojās komandās un veica aizraujošus un izzinošus uzdevumus.
Apskatījām arī vecpilsētas arhitektūru, bijām Cēsu maiznīcā.
Jauniešu atziņas:
Sanda: Ekskursija uz Cēsīm bija izglītojoša. Daudz uzzinājām par Cēsu pili un tās vēsturi. Bija iespēja piedalīties aktivitātēs. Diemžēl tikai laiks nebija īpaši labvēlīgs, bet tāpat ekskursija bija izdevusies!
Daniels: Patika pils, aktivitātes,filma, kuru mums rādīja. Patika, ka bijām kopā un bija jautri!
Maija: Bija interesants gides stāsts. Patika aktivitāte, kur staigājām uz koka kājām, bet laika apstākļi mūs nelutināja, bija ļoti auksti.
Jana: Pilī bija interesanti. Ļoti patika video par pils vēsturi.
10.a klases klases audzinātāja Žanna Dukaļska
11.b klase izspēlē "Tūkstošgades stāstu"
23.10.2020.
14.oktobrī, projekta „Skolas soma” ietvaros 11.b klases skolēni piedalījās Turaidas muzejrezervāta piedāvātaja orientēšanās spēlē “Tūkstošgades stāsts”. Orientēšanās spēle veidota kā aktīvs un aizraujošs muzejrezervāta apmeklējums. Spēles uzdevums ir atrast kartē norādītus Turaidas muzejrezervātā objektus un atsevišķus priekšmetus. Spēle ir veids kā vienlaikus iepazīt Latvijas vēsturi un atraktīvi pavadīt laiku muzejā.
Klase tika sadalīta 3 komandās, kuras iepazina Turaidas pils kompleksu un tās apkārtni. Skolēni meklēja interesantākos muzeja objektus, mācījās orientēties apvidus kartē, uzzināja vēsturiskus stāstus un leģendas, piemēram, par Turaidas Rozi, atpazina skulptūru tēlus Dainu kalnā, skaitīja pakāpienus pils galvenajā tornī. Noslēgumā tika saskaitīti punkti un noskaidrots, kura komanda ieguva vislielāko punktu skaitu. Komandas saņēma diplomus un mazas saldumu balvas.
“Ļoti interesanti uzdevumi un kopīga izklaide. Arī tā var mācīties apgūt vēsturi. Man patika.”
“Jau iepriekš esmu bijusi Turaidas pilī ar ģimeni, bet šoreiz tā bija ne tikai izklaide, bet arī aizrautīgs mācību process.”
“Lieliska iespēja uzzināt ko jaunu un paskatīties uz to no cita skatu puknta, uzzināt leģendu par Turaidas Rozi, ieskatīties moku kambaros, ar datorspēles palīdzību iejusties pils aizstāvja Dāvida lomā.”
Paldies Turaidas muzejrezervātam par aizraujošo spēli!
11.b klases audzinātāja Ineta Jezupova
Siguldas un Līgatnes apmeklējums
13.10.2020
6.oktobrī projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros 11.a klases audzēkņi apmeklēja Gūtmaņalas Gaujas Nacionālajā parkā un Padomju slepeno bunkuru.
Skolēnu atziņas:
“Man ļoti patika pavadīt laiku kopā ar klasi. Siguldā izbaudījām dzestro un rudenīgo dabu. Pastaiga pa Gūtmaņalas taku bija laba fiziskā aktivitāte. Padomju laika slepenajā bunkurā uzzināju diezgan daudz jaunas informācijas par tehniku, kuru izmantoja tajos laikos. Kopumā ekskursija bija informācijas bagāta un labu emociju piepildīta.”
“Šī ekskursija man likās interesanta. Visvairāk man patika tā daļa, kad braucām uz bunkuru, jo man bija interesanti apmeklēt tādu vietu, kas ir saistīta ar PSRS laikiem.”
“Man patika brauciens uz Siguldu un Līgatni. Bija ļoti interesanti apskatīt Padomju laika bunkuru un visu, kas tur atradās. Bija foršas telpas un apskates objekti. Man patika Gūtmaņala, jo es nekad tur neesmu bijusi un bija interesanti kāpt augšā alai pa kāpnēm. Bija skaisti meži. Sanāca superīgas bildes un atmiņas!”
“Man ļoti bija interesanti uzzināt un apskatīt bunkuru. Uzzināt bunkura vēsturi un par Ļeņina domām, saukļiem. Kad mums stāstīja par to, kā rīkojās, kāda parole bija ieejai, es iedomājos, kā tas viss būtu realajā dzīvē. Gūtmaņala ir ļoti skaists dabas objekts!”
“Viss patika, tā kā biju pirmo reizi, bet visvairāk patika bunkurs, jo nevajadzēja kāpt pa kāpnēm kā Gūtmaņalās. Toties Gūtmaņalās bija skaisti skati uz leju. Ja spīdētu saule, būtu vēl skaistāki skati.”
Anastasija Jermaļonoka, 11.a klases audzinātāja