Audzināšanas darbs 

Audzināšana ir mērķtiecīgi organizēts cilvēka darbības process, kas virzīts uz sociālās kultūras pieredzes nodošanu no paaudzes paaudzei, uz jaunās paaudzes vērtīborientāciju un pašregulācijas veidošanu un garīguma izkopšanu. Skolēni jāsagatavo dzīvei Eiropā un pasaulē, saglabājot savu kultūras identitāti. Bez zināšanu uzkrāšanas, būtiski ir iemācīt jauno cilvēku integrēties sabiedrībā un nostiprināt pozitīvu attieksmi pret savu valsti un dzīves pamatvērtībām. Audzināšanas procesā veidojas un attīstās personības attieksme pret cilvēku, darbu, kultūras vērtībām, dabu, sabiedrību, valsti. Tas nodrošina iespēju kļūt par pilntiesīgiem sabiedrības locekļiem, pašiem noteikt savu dzīvi, rīcību un būt atbildīgiem par to.
Personība var veidoties tikai mijiedarbībā ar pedagogu – autoritāti, kurš iemantojis cieņu un uzticību. Viņš sadarbībā ar skolēnu vecākiem, skolas pedagogiem, skolas atbalsta personālu un valsts institūcijām risina ar skolēnu personības veidošanu un attīstību saistītus jautājumus, vienlaicīgi rūpējoties par pedagoģiski un psiholoģiski labvēlīgu klases vidi un saliedētu klases kolektīvu. Tādēļ pedagogam ir jāapzinās atbildība par savu uzdevumu, savstarpējo attiecību un savas personības pilnveidošanu, kā arī gatavību uzturēt nepārtrauktu dialogu ar skolēniem.
Ludzas pilētas vidusskolas audzināšanas darba mērķis ir nodrošināt iespēju katram izglītojamam kļūt par krietnu cilvēku, tikumisku, rīcībspējīgu un atbildīgu personību sabiedrībā, veicināt izglītojamā izpratni par vērtībām un tikumiem, sekmējot to iedzīvināšanu, bagātināt kultūrvēsturisko pieredzi, stiprināt  piederību un lojalitāti Latvijas valstij un Latvijas Republikas Satversmei.
Audzināšanas darbs balstās uz šādiem principiem

  • Sadarbība – audzināšanas jautājumu risināšanā iesaistās visas ieinteresētās puses: pedagogi un izglītības darbinieki, skolēni, vecāki un ģimene, valsts un pašvaldības institūcijas, nevalstiskās organizācijas, sabiedrība;
  • Sistēmiskums – nodrošināta audzināšanas darba sistēma un attīstība;
  • Nepārtrauktība un pēctecība audzināšanas darba īstenošanā un mērķu sasniegšanā;
  • Ilgtspēja – izglītības lēmumu pamatotība un līdzsvarota attīstība;
  • Vienotība un veselums – audzināšanas darbība ir īstenojama vienotā izglītības procesā;
  • Atvērtība informācijai un dialogam, sadarbībai, inovācijām.

2024./2025.m.g. 
VISC prioritātes
Pilnveidotā mācību satura un pieejas mērķis ir lietpratīgs skolēns, kurš grib un spēj mācīties visu  mūžu, prot risināt reālas dzīves izaicinājumus, radīt inovācijas, attīstīt dažādas personības īpašības, kas palīdz veidoties par laimīgu un atbildīgu personību.
Skola nodrošina sistēmisku atbalstu sociāli emocionālās kompetences attīstīšanai.
Plašākas skolēnu izglītības pieredzes un audzināšanas darba prioritātes 2024.- 2025.mācību gadā:
Pašvadītas mācīšanās caurviju prasmju attīstība visos izglītības procesos skolā.

Skolas audzināšanas darba prioritātes

  • Izglītojamo izpratnes par toleranci, dažādību, iekļaujošo izglītību, emocionālo intelektu un pašdisciplīnu veicināšana. Atbildības attīstītība par emocionāli, fiziski un psiholoģiski drošu vidi skolā.
  • Izkopt kultūrizglītības tradīcijas, attīstīt radošu pašizpausmi Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku kontekstā.

Audzināšanas darba mērķi

Īstenot kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei.
Īstenot cilvēkorientētu izglītību ilgtspējīgai attīstībai – uz zināšanām balstītu personības veicinošu izglītību.
Nodrošināt izglītojamo pašpilnveidošanās iespējas, kļūstot par mērķtiecīgu, atbildīgu, tikumisku, rīcībspējīgu, vērtīborientētu, lietpratīgu savas profesionālās nākotnes veidotāju un personību 21.gadsimta multikulturālas sabiedrības kontekstā, kurš līdzdarbojas un sadarbojas sabiedrības dzīvē, inovatīvi un produktīvi plāno iesaistīties tautsaimniecības attīstībā, bagātinot kultūrvēsturisko pieredzi un stiprinot piederību un lojalitāti ilgtspējīgas Latvijas valsts un pasaules veidošanā.
Sasniedzamais rezultāts: vispusīgi attīstīta personība, kura mācās ar prieku un interesi, sociāli atbildīgi līdzdarbojas sabiedrības norisēs un uzņemas iniciatīvu, ir Latvijas patriots.
Galvenie uzdevumi

  • Pēctecīga un mērķtiecīga audzināšanas darba īstenošana izglītības iestādē;
  • Atbalsts klašu audzinātājiem un pedagogiem;
  • Attīstīt un meklēt jaunas darba formas sadarbībai ar skolēnu ģimenēm;
  • Veicināt audzināšanas darbā iesaistīto institūciju sadarbību.

Ņemot vērā skolēnu vajadzības un valsts izvirzītās prioritātes, klases audzinātājs izstrādā savu audzināšanas darbības plānu, kurā ietver:

  • klases stundas,
  • skolēnu izpēti,
  • sadarbību ar skolēnu vecākiem,
  • ārpusstundu aktivitātes,
  • individuālo sadarbību ar skolēnu,
  • sadarbību ar mācību priekšmetu skolotājiem,
  • sadarbību ar interešu izglītības skolotājiem.

Audzināšanas darba dokumenti:
Izglītības likums;
Bērnu tiesību aizsardzības likums;
ANO Konvencija par bērnu tiesībām;
Ministru kabineta 24.11.2009. noteikumi Nr.1338 „Kārtība, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs un to organizētajos pasākumos;
Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumi Nr.89 „Kārtība, kādā izglītības iestāde informē izglītojamo vecākus, pašvaldības vai valsts iestādes, ja izglītojamais bez attaisnojoša iemesla neapmeklē izglītības iestādi;
IZM „Ieteikumi kārtības, kādā izglītības iestāde informē izglītojamo vecākus, pašvaldības vai valsts iestādes, ja izglītojamais bez attaisnojoša iemesla neapmeklē izglītības iestādi, piemērošanai. (www.izm.gov.lv)

 Klases stundu saraksts

Klase Diena Stunda Klases audzinātājs Kabinets
 1.a  Piektdiena   5. stunda Ineta Misāne  3.8
 1.b  Piektdiena  5.stunda Nelija Žuka  2.9
 2.a  Ceturtdiena  5.stunda Inta Nogda  2.7
 2.b  Trešdiena  5.stunda Inga Rimša  2.10
 3.a  Ceturtdiena  5.stunda Olga Pentjuša  2.8
 3.b  Ceturtdiena  5.stunda Aija Šarapova  2.6
 4.a  Piektdiena  4.stunda Inta Žeikare  3.6
 4.b  Pirmdiena  6.stunda Ingūna Barkāne  3.7
 5.a  Pirmdiena  4.stunda Santa Žulina  2.4
 5.b  Pirmdiena  6.stunda Rita Buceniece  2.2
 5.c  Ceturtdiena  6.stunda Līga Arcihoviča  3.9
 6.a  Ceturtdiena  7.stunda Ilmāra Kricka   308.
 6.b  Ceturtdiena  7.stunda Rita Bogomola  308.
 6.c  Ceturtdiena  7.stunda Diāna Sergeiceva  207.
 7.a  Pirmdiena  1.stunda Ineta Zvonņikova  3.10
 7.b  Otrdiena  7.stunda Ineta Jezupova  311.
 8.a  Pirmdiena  2.stunda Žanna Dukaļska  306.
 8.b  Trešdiena  7.stunda Dagmāra Boicova  207.
 9.a  Otrdiena  1.stunda Līga Batņa  151.
 9.b  Piektdiena  6.stunda Ilona Dukšte  214.
 9.c  Piektdiena  7.stunda Viktors Kuprevičs  140.
 10.  Piektdiena  6.stunda Ieva Eriņa  218.
 11.  Pirmdiena  8.stunda Renāte Balode  208.
 12.  Otrdiena  8.stunda Anastasija Jermaļonoka  305.

 Bērnu tiesību aizsardzības likums jauniešiem draudzīgā valodā

BTAL