17. maijā 6. b klase ar projekta “Skolas soma” atbalstu apmeklēja Līvānu stikla un amatniecības centru. Piedalījās radošajā darbnīcā “Pieskarties stiklam”. Nodarbības laikā skolēni iepazina stikla izstrādājumu vēsturi Līvānos, stikla izgatavošanas tehnoloģiju, stikla pūtēja amatu, kā arī stikla dizaina aktualitātes un stikla šķiedras pielietojumu mūsdienās. Radošajā darbnīcā, izjūtot radīšanas procesu un izprotot stikla izturību un trauslumu, veidoja savu stikla dizaina priekšmetu- magnētiņu. Par piedzīvotām sajūtām un iegūtajām zināšanām skolēni reflektēja dabaszinību stundā un klases stundā.
18.maijā, mēs, Ludzas pilsētas vidusskolas 12.klases skolēni piedalījāmies “Čē Čē Čempionāts 2024” finālā Bauskā. Piedzīvojām daudz neaizmirstamu emociju. Katrs brīdis bija piepildīts ar prieku un smiekliem, kas radīja jaunas un dārgas atmiņas. Radošā un draudzīgā atmosfērā mēs parādījām komandas garu. Paldies par atbalstu Ludzas novada Bērnu un Jauniešu centram! Esam iedvesmoti jauniem sasniegumiem.
Mēs, 8.c klase, 16.05. apmeklējām “Rotko” muzeju un “Escape room” Daugavpilī. Mums bija iespēja apskatīt Marka Rotko dārgākās gleznas un izpaust savas emocijas gleznojot. Escape room mēs bijām sadalīti komandās, viena komanda gāja uz tumsas istabu, bet otra uz mednieka midzeni. Sadarbojoties, bez palīdzības mēs spējām izlausties no abām istabām. Samanta: Ļoti iedvesmojošs un interesants piedzīvojums. Valentīns: Ar interesi strādāju komandā, bet visvairāk darba ieguldīja Gabriela un es! Skolotājs Viktors: Man patika gida stāstījums par gleznu vērtībām. Adrians: Ļoti skaisti un iedvesmojoši darbi Rotko muzejā.
16. maijā mūsu skolu pieskandināja bērnudārznieku balsis: “Kāpēc? Cik interesanti! Es gribu izmēģināt!”
Lai iepazītu skolotāja profesiju un ieraudzītu “brīnumus”, ko māca fizika, bioloģija, datorika un ķīmija, pie mums ciemojās topošie pirmklasnieki no Ludzas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāde “Namiņš” , Ludzas PII "Pasaciņa" un Ludzas pilsētas PII ,,Rūķītis". Ķīmijas kabinetā bērni vēroja eksperimentu, kas parādīja vulkāna izvirdumu, ieguvām krāsainu dzērienu, pagatavojām ziloņa zobu pastu, bērni vēroja, kā notiek vielu degšana.
Datorkabinetā varēja izpētīt datora sastāvdaļas (mātesplati, procesoru, atmiņu); ierīces, kuras varam pieslēgt datoram. Neviltotu interesi izraisīja Sumo Lego roboti un savu dziesmu zīmēšana muzikālajā laboratorijā, kā arī ceļojums kosmosā, uz saulaino Grieķiju un Franciju ziemā (Tour 360).
Fizikas kabinetā mazajiem ciemiņiem bija iespēja novērot varavīksni, zibens izlādi, kā arī dažādus fizikas likumus darbībā. Praktiski eksperimentējot, novēroja magnētu mijiedarbību, kompasa darbību, spoguļu īpatnības.
Bioloģijas kabinetā apskatīja cilvēka skeletu, uzzinot, kurš ir cilvēka lielākais un mazākais kauls. Ar interesi tika pētīta acs, auss mulāža un cilvēka iekšējie orgāni un auga šūnas mikroskopā.
Eksperimenti ir veids, kā var radīt interesi bērnos par eksaktajiem priekšmetiem.
Darbojoties kopā ar bērnudārza audzēkņiem, parādījām, ka ķīmija, bioloģija, datorika un fizika var būt jautra, un, īstenojot dažādus eksperimentus, bērniem radīsies izpratne par vielām, formulām un sakarībām, kas parasti lasāmas skolas grāmatās.