Naudas diena
- Detaļas
Dienas gaitā skolēni noskatījās 6 aizraujošas tiešsaistes videolekcijas, kurās kopā ar ekspertiem noskaidroja dažādus jautājumus, kas saistīti ar naudu un finanšu pratību. Iegūtās teorētiskās zināšanas pielietoja praksē, pildot uzdevumus. Swedbank eksperte kopā ar bērniem devās ceļojumā uz pagātni, lai noskaidrotu, kas ir banka, kā tā radās un kā mainījusies līdz pat mūsdienām, tostarp noskaidroja, vai tiesa, ka baņķieri “peldas naudā.”
Basketbola komandas “VEF Rīga” kapteinis Dairis Bertāns uzdeva jautājumu: “Vai ar sportu var pelnīt? “Bērni aktīvi izteica savas domas, izrādās, ka daži klases zēni par to jau ir domājuši. D.Bertāns pastāstīs par to, cik svarīgi ir darīt to, ko mīli, ja vēlies sasniegt ievērojamus rezultātus. Disciplīna un mērķtiecība – īpašības, kas noderēs gan sportā, gan uzņēmējdarbībā.
Bērni kopā ar videolekcijas varoņiem Ralfu un Jāni risināja problēmsituācijas, pieņemot izsvērtus lēmumus un vienlaikus mācoties atšķirt kritisko domāšanu no kritizēšanas.
Skolēni uzzināja, kas ir mākslīgais intelekts, un kā visefektīvāk izmantot mākslīgā intelekta iespējas gan mācībām, gan atpūtai.
Eksperti pastāstīja, kas ir krāpnieki un kādu informāciju un kāpēc viņi mēģina dažādos veidos izvilināt, kā arī dalījās ar vērtīgiem padomiem, kā sevi pasargāt. Skolēni stāstīja par savu pieredzi, satiekoties ar internetkrāpniekiem un telefonkrāpniekiem.
Eksperti iepazīstināja ar aprites ekonomikas pamatiem, skaidrojot šī termina būtību un sniedzot vērtīgus padomus, kā šādus aprites principus un videi draudzīgāku rīcību savā dzīvē var ieviest arī skolēni. Izrādījās, ka daudz ko no stāstītā, bērni jau dara.
Pauzēs skolēni atbildēja uz vadītājas jautājumiem vietnē menti.com. Noslēgumā bērni mācījās “Naudas deju” un skatījās Rīgas Cirka skolas jauniešu uzstāšanos.
Tas bija izzinošs un aizraujošs pasākums.
3.b klases audzinātāja Aija Šarapova
Inženierzinību olimpiāde
- Detaļas
Olimpiāde norisinājās Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā. Tajā piedalījās vairāk nekā 20 komandas. Skolēni cēla vafeļu un šokolādes torņus, būvēja no A4 formāta lapām tiltu. Komisija vērtēja torņa augstumu un tilta stiprumu. Skolēni guva pozitīvas emocijas un pieredzi, kā var pielietot visdažādākos materiālus būvniecībā. Olimpiāde notika brīvlaikā, tāpēc liels paldies audzēkņiem par piedalīšanos!
Skolotājs Viktors Kuprevičs (Dizains un tehnoloģijas, Inženierzinības)
Rudens krāsu un emociju karuselī
- Detaļas
Arī LPV 5.c klases skolēni oktobra izskaņā programmas ‘’Latvijas Skolas soma’’ ietvaros apmeklēja Turaidas muzejrezervātu. Piedaloties izglītojošās programmās, skolēni izzināja Latvijas vēsturi, iejutās bruņinieka vai zemnieka lomā, uzzināja par iedzīvotāju dalījumu kārtās un uzvedību pieņemšanā pie Turaidas fogta.
Iespaidīgi skati pavērās uz Gaujas senleju no Turaidas pils galvenā torņa.
Aizraujoša pieredze bija piedalīšanās orientēšanas spēlē, apgūstot zināšanas un prasmes kompetenču balstītā mācīšanās procesā.
Paldies par iespēju piedzīvot, izjust un baudīt senatnīgo caur mūsdienu prizmu!
5.c klases audzinātāja Līga Arcihoviča
Apsveicam Linardu Nikolasu!
- Detaļas
Klases audzinātāja Inta Nogda
Eiropas Programmēšanas nedēļa #CodeWeek2024 skolā
- Detaļas
6. klases skolēni izmantojot Scratch platformu veidoja interaktīvu spēli ar nosaukumu "Cilvēka piedzīvojumi kosmosā".
8.klases skolēni piedalījās aizraujošā darbnīcā "Mākslīgais intelekts un mākslas radīšana: Kā MI veido attēlus?", kur viņi uzzināja, kā darbojas mākslīgais intelekts (MI) un kā tas spēj radīt vizuālo mākslu.
10.klases skolēniem bija iespēja piedalīties starptautiski atzītajā CS50 Puzzle Day loģisko uzdevumu izaicinājumā, ko organizē Hārvarda Universitāte. Šajā pasākumā skolēni risināja sarežģītus un interesantus loģikas uzdevumus, kas prasīja kritisko domāšanu un sadarbību komandās.
12.klases skolēni apguva, kā programmēšanas valodu var izmantot mūzikas radīšanai. Izmantojot Sonic Pi platformu, skolēni programmēja skaņas un veidoja savas mūzikas kompozīcijas.
Pateicoties šīm aizraujošajām aktivitātēm skolēni uzzināja, ka programmēšana ir ne tikai tehnisks process, bet arī radošs ceļš, kas veicina inovācijas un attīsta kritisko domāšanu.
#CodeWeek2024
Datorikas un programmēšanas skolotāja Jekaterina Bogomola
6 lapa no 139